Prawo dla sklepów internetowych
Istotną częścią usług doradztwa Kancelarii stanowi doradztwo w zakresie dotyczącym prowadzenia sklepów internetowych (e-commerce).

Doradztwo to ma charakter interdyscyplinarny i obejmuje nie tylko kwestie związane z prawem ochrony konsumentów, ale także kwestie związane z ochroną danych osobowych, prawem konkurencji czy prawem reklamy.

ZAKRES DORADZTWA:

  • pomoc przy kształtowaniu procesu sprzedażowego;
  • przygotowywanie regulaminów sklepów internetowych;
  • opracowywanie polityk prywatności oraz polityki plików cookies;
  • opiniowanie oraz wsparcie przy przygotowaniu i wdrażaniu programów lojalnościowych, kart podarunkowych, kampanii reklamowych, konkursów oraz innych programów i eventów, w tym przygotowanie odpowiednich regulaminów i innych niezbędnych treści prawnych;
  • kształtowanie zapisu na newsletter oraz innych funkcjonalności stron internetowych i aplikacji mobilnych np. formularzy rejestracyjnych/kontaktowych, sekcji zamieszczania komentarzy i opinii;
  • wsparcie w zakresie obsługi posprzedażowej, w tym przy rozpatrywaniu reklamacji oraz przy sporach z konsumentami;
  • zagadnienia związane z prawem ochrony wizerunku;
  • zagadnienia związane z kształtowaniem i prezentacją cen oraz miar i wag, w tym zagadnienia związane z regulacjami dyrektywy Omnibus;
  • audyt treści zamieszczonych na stronach internetowych i aplikacjach mobilnych pod kątem zgodności z obowiązującymi przepisami prawa oraz występowania w nich klauzul niedozwolonych;
  • opracowanie i negocjowanie umów związanych z działalnością sklepu internetowego i marketingiem.